sobota, 19 maja 2012

MAM DZIECKO czerwiec 2012

Drugi magazyn, który kupiłam to czerwcowe "MAM DZIECKO".
3 najciekawsze artykuły według mnie noszą tytuły:
"Co daje dziecku bliskość taty"
"7 rad, jak bezpiecznie układać do snu"
"Dlaczego mój brzdąc to robi?"

"Co daje dziecku bliskość taty"
Niedawno mój znajomy opowiadał, że jego kolega - młody tata poinformował wszystkich, że nie będzie zajmował się swoim synkiem, ponieważ dzieci do 4. roku życia nie pamiętają ojców. Oczywiście jest to nieprawda, a najlepszy na to dowód stanowi artykuł "Co daje dziecku bliskość taty" z najnowszego numeru "Mam dziecko".
Jak się okazuje, ojciec w życiu dziecka odgrywa bardzo ważną rolę już od pierwszych dni. Potrafi świetnie zadbać o maluszka - wykąpać go, przewinąć, nakarmić, ale jest też wspaniałym kompanem do zabawy i autorytetem.
Co trzeba podkreślić - więź ojca i dziecka nigdy nie będzie taka sama jak matki z dzieckiem, ale może być równie cudowna i opierać się na wyjątkowej miłości.
Szczególnie zapadł mi w pamięci fragment artykułu, który mówi o tym jak wielki wpływ na samoocenę, pewność siebie oraz przyszłe związki z mężczyznami dziewczynki ma zachowanie i postawa taty.
Świetny (i wcale niedługi) artykuł dla każdego taty! :)

"7 rad, jak bezpiecznie układać do snu"
Wielu rodziców przeraża SIDS - Zespół Nagłej Śmierci Łóżeczkowej Niemowląt. Sama coś o tym wiem, ponieważ moja córeczka ostatnio coraz częściej śpi w swoim łóżeczku. Bardzo przydatny okazał się artykuł "7 rad, jak bezpiecznie układać do snu". Aby sen zarówno dziecka, jak i rodziców przebiegał spokojnie, należy zastosować kilka prostych zasad:
- nie wkładać poduszek ani pluszaków do łóżeczka (maluszkowi nie są potrzebne)
- stworzyć dobre warunki do spania (odpowiednia temperatura, wywietrzona sypialnia)
- używać dość twardego materacyka (nie powinien się zapadać, żeby dziecko śpiące na brzuszku nie udusiło się)
Inne cenne porady związane z bezpiecznym, ale także zdrowym snem - w artykule.

"Dlaczego mój brzdąc to robi?"
Psycholog dziecięcy odpowiada na pytania dotyczące nietypowych zachowań dzieci, które czasami rodzice odbierają jako niegrzeczne.
W każdym wieku nasza pociecha może nas czymś zaskoczyć, ale nie ma się czym martwić. Trzeba jedynie nauczyć się dobrej komunikacji z dzieckiem i wsłuchać się w jego potrzeby, bowiem często niestandardowe zachowanie malucha jest normą na danym etapie życia.
Moja córeczka wkroczyła niedawno w 8. miesiąc życia i wraz z tym stała się nieufna w stosunku do osób obcych lub dawno niewidzianych. Z artykułu dowiedziałam się, że jest to zupełnie normalne i przeczytałam jak sobie z tym radzić. Polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz