środa, 30 maja 2012

M JAK MAMA czerwiec 2012

Magazyn "M JAK MAMA" to "ekspercki miesięcznik dla kobiet w ciąży", zatem... teraz coś dla przyszłych Mam :)
Cała gazetka jest bardzo ciekawa i gdybym była ponownie w ciąży, najchętniej sięgnęłabym właśnie po nią. W czasopiśmie znalazłam też interesujące artykuły dla kobiet, których dzieci są już po drugiej stronie brzuszka :)
"USG - rozszyfruj skróty w opisie"
"Kąpiel w dużej wannie"
"Jak długo trwa poród?"

"USG - rozszyfruj skróty w opisie" - świetna ściąga
W tekście zawarte są wyjaśnienia, co oznaczają poszczególne skróty w opisie USG. Bardzo przydatna rzecz. Polecam wszystkim przyszłym Mamom, aby dowiedzieć się jakie są parametry dzidziusia.

"Kąpiel w dużej wannie"
Zaczęłam kąpać Olę w dużej wannie. kiedy miała 4 miesiące. Często wyjeżdżaliśmy do dziadków Oli, gdzie nie było małej wanienki, a my nie chcieliśmy brać zbędnego bagażu. Dzisiaj Ola ma 7 miesięcy i bardzo lubi przebywać w dużej wannie.
Z tekstu dowiedziałam się, jak sprawić, aby kąpiel maluszka była bardziej bezpieczna i urozmaicona.
5 najważniejszych zasad według mnie to:
- przed każdą kąpielą dziecka przemyj wannę (np. mleczkiem)
- stwórz odpowiednie warunki w łazience
- używaj mat antypoślizgowych
- pamiętaj, aby kąpiel nie trwała dłużej niż 20 minut
- daj maluchowi do wody zabawki
Więcej informacji o tym, kiedy zamienić wanienkę na wannę i co zrobić, żeby kąpiel była bezpieczna - w artykule. Zachęcam do przeczytania.

"Jak długo trwa poród?"
Artykuł wyczerpująco odpowiada na tytułowe pytanie. To, że poród dzieli się na fazy, wie większość (przyszłych) Mam..., ale czy wiecie od czego zależy czas jego trwania?
Jest kilka czynników:
- podatność szyjki macicy na rozwieranie oraz jej wygląd (miękkość, blizny)
- kształt i wielkość miednicy
- wielkość główki dzidziusia
- waga kobiety w czasie ciąży i jej aktywność fizyczna
- wywoływanie porodu
- uwarunkowania genetyczne
- psychiczne nastawienie
Z tekstu dowiedziałam się, że oksytocyna, którą mi podano, wcale nie przyspiesza porodu, a jedynie stabilizuje tempo i siłę skurczów.
Jeśli chcecie wiedzieć co oznacza termin dystocja szyjkowa oraz w jakim tempie powiększa się rozwarcie - przeczytajcie ten artykuł. Gorąco polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz